• Bloglovin
  • Email
  • Instagram
  • SARAH STRANGE

    DIY OG ET LANGSOMMERE LIV?

    • DIY
    • Minimalisme
    • TIPS
    • Om

    Uncategorized · 15. oktober, 2017

    Jeg er træt!

    Det er søndag aften og jeg er træt. Bare træt.

    Jeg ved godt, at jeg udgav et noget træt indlæg fredag, og at det er søndag nu, men det er som om luften virkelig er gået af ballonen. Jeg havde alt muligt andet i støbeskeen herind til i dag, men jeg kan ikke samle mig om det. Så nu får I i stedet dette. Et lille suk. Bare fordi det er den eneste lyd jeg kan sige lige nu.

    Min mand og datter kom ganske rigtigt hjem til tidlig weekend, og det var dejligt og godt. Det var godt. Men min mand blev hurtigt feberramt og syg, og min datter er stadig snottet og gammelmandshostende – og i meget høj grad om natten.

    Egentlig klager jeg sjældent, og da slet ikke over søvn (hvis jeg altså selv skal sige det). Helt bundærligt er det faktisk – for mig og min krop – meget mindre hårdt at kunne sætte √ ud for sangteksten “Jeg har ik’ sovet i et år…” end jeg nogensinde havde forventet. Når først benene er på jorden, og hovedet er i vejret (altså at jeg har rejst mig op – sorry, jeg ER træt), kan jeg faktisk nærmest ikke mærke forskel på, om det har været en god eller en dårlig nat. Så jeg priser mig lykkelig over ikke at være hårdere ramt, når nu jeg ikke har et natte-sovebarn.

    Men. Denne weekend trængte jeg simpelthen bare sådan til weekend. Til aflastning. Til ikke at være primær alene. Men som det så ofte sker, betyder ferie også sygdom. Og de begge to er nede med nakken. Og jeg er jo ikke – fysisk i hvertfald. Men jeg trænger til en pause. Til et lille break. Bare sådan ét der er i de rigtig gode sange. Kort, præcist og effektivt. Jeg trænger til en weekend til. Til et par nætter  – i forlængelse af hinanden. Til bare at slippe grebet kort – sådan som bladene slipper grebet om de spinkle grene for tiden. For at falde trygt og blødt til en dejlig lang hvile på jorden. Det ville gøre godt. Så jeg kan læse de (to) navne rigtigt op af godnathistorien (som jeg jo ‘kun’ har læst 110 gange), så jeg kan huske at tage mit eget tøj på, på vej ud af døren (true story), og så jeg kan være en lidt mere nærværende veninde (som endnu ikke har svaret på ugegamle fødselsdagshilsner fra min (i øvrigt syge) veninde). Ja. Jeg trænger til at finde en stor tank af overskud (og søvn) at stikke min snabel ned i. Så nu vil jeg lade elefantens vuggevise være mit soundtrack – eller, jeg vil gå i seng, mener jeg.

    Godnat <3

    img_2076

  • COMING UP »

    Inspiration til nyt på væggene...

    LÆS OGSÅ

    • DIY: Ruffles Guirlande
    • Send flere fester !
    • 10 ting livet er for kort til…

    Skriv et svar Annuller svar

    Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

    FØLG OGSÅ MED PÅ INSTAGRAM..

    FØLG @sarah.stay.strange

    sarah.stay.strange

    Bor småt på Nørrebro med min familie. Har for det meste strikkepinde, en kuglepen eller en hammer i hænderne🔨 🏙
    Strik: @nakedknit 👙
    DIY: 👇

    Farver på det sidste 🎨 Farver på det sidste 🎨
    1) sku spørge fra en ven 2) det her er et ærligt f 1) sku spørge fra en ven
2) det her er et ærligt forsøg på at lade være 
Kys
    … at sammenlægge vores tidligere soveværelse med v … at sammenlægge vores tidligere soveværelse med vores køkken, så vi fik ét leverum (kan ikke lide ordet køkkenalrum🥸). Men faktisk var beslutningen meget hurtig og ugennemtænkt; Vores andelsforening skulle have altaner, og pludselig skulle vi flytte hele køkkenet og pakke alt ned, for at de kunne bryde gulvet op og montere altanen. Og da de var i gang, og vi alligevel havde pakket alt i kasser, og havde støv over det hele, tænkte vi; er det nu? Der gik måske 1 uge fra beslutning til at væggen var væltet (tak venner)! Men vi har ikke fortrudt et sekund. Og faktisk er jeg i tvivl om, om vi ville have boet her i dag, hvis ikke det var for dét her rum.. ☀️

#småhjem #livetpåfemte
    Jeg tror, jeg har besluttet hvilken farve, jeg ger Jeg tror, jeg har besluttet hvilken farve, jeg gerne vil male slagbænken.. 💙

#livetpåfemte #slagbænk #småhjem
    Jeg spinder mit hår, som jeg spinder mit garn 🤭 Må Jeg spinder mit hår, som jeg spinder mit garn 🤭 Måske den letteste ‘fletning’, jeg kender 👆 Twist den stramt, twist den loose, og få to vidt forskellige udtryk.

Ps. Okay, jeg spinder ikke mit eget garn (endnu), men eftersigende er det sådan her to-trådet garn spindes / twistes. No wonder jeg har følt et særligt bånd med den her frisure 🤓
    Okay, jeg har faktisk aldrig før lavet stiklinger Okay, jeg har faktisk aldrig før lavet stiklinger ved bare at klippe af og sætte i jorden. Men min svigerfar siger, at det kan lade sig gøre med den duftgeranium, jeg har adopteret, og den slags lette grønne fifs er lige noget for mig og min søndag 🧘🏻‍♀️🌱
.
.
#livetpåfemte #urbangardening #planterior
    Følg..

    KATEGORIER

    • DIY
    • For resten
    • HJEMLIG INSPIRATION
      • Efterår
      • GRØNT HJEM
      • indretning
      • Jul
      • Minimalisme
      • Påske
      • slow fashion
    • Ikke-kategoriseret
    • KLIMA
    • TANKESPIND
      • MORLIV
      • OM AT BLOGGE
      • Store begivenheder
      • TORSDAGSTANKER
    • TIPS
      • BILLIGE TRICKS
      • fredagsfif
      • Tirsdagens tip
      • Ugens genudsendelse
    • Uncategorized
    • Underholdende underholdning
    • weekend mode

    est 2017

    SARAH STRANGE

    ARKIV

    Copyright © 2026 Sarah Strange / Theme by Eclair DesignsGenesis Framework · WordPress · Log in