• Bloglovin
  • Email
  • Instagram
  • SARAH STRANGE

    DIY OG ET LANGSOMMERE LIV?

    • DIY
    • Minimalisme
    • TIPS
    • Om

    Tirsdagens tip · 27. august, 2019

    Tirsdagens tip: Det ideelle tæppe til tur

    Det er tirsdag, og jeg har en vane for (apropos gårsdagens indlæg), at udgive et tip på denne ugedag. Hvis altså ikke jeg er syg eller holder ferie, hvilket har været tilfældet de seneste uger. Men ELLERS er det nok en af mine mest faste blogvaner herinde. Et tip er (i følge mig) smart. Gerne på to af tre måder; praktisk (smart), æstetisk (smart) eller økonomisk (smart).

    Jeg troede egentlig, at anledningen til at udgive dette tip i år havde passeret. For halvanden uges tid siden var jeg nemlig overbevist om, at sommeren var forbi. MEN. Det var den ikke. Heldigvis. Derfor får I i dag et vaske ægte sommertip..

    Tirsdagens tip: Brug et sengetæppe som picnictæppe.

    Hedder det egentlig picnictæppe? Jeg har lyst til at kalde det skovturstæppe i stedet..
    Faktisk er det slet ikke min egen idé, men min svigermors. Og da min søster besøgte os i sommerhuset, bemærkede hun hvor smart det var (og er); Ved at bruge et (stort) sengetæppe, har man både et blødt og større tæppe end ellers. Jeg foretrækker dem vatterede, fordi de på den måde polstrer godt mod jorden. Men særligt størrelsen er virkelig smart, synes jeg. De fleste sengetæpper fås jo helt op til i omegnen af 2,5m x 2,5m. Og er det ikke som om, at alle ‘almindelige’ tæpper altid er for små til familieture, strandture eller bare ture på græsset? Når et stort sengetæppe spredes ud på jorden, kan det – ud over faktisk at have plads til mere end to mennesker – næsten virke som om, at man skaber et helt lille udendørsrum.

    Dem vi har i sommerhuset, er købt på loppemarkeder, men hvis jeg skulle købe ét fra nyt, er dette et godt bud. Stort og vatteret, og i afdæmpet farve, lige som jeg kan lide det 🙂 H&M Home har også nogle fine af slagsen, omend prisen er lidt højere. Til gengæld kan de jo både bruges på sengen og ude i det fri, så det er nærmest to tæpper i ét!?

    Jeg har i øvrigt før skrevet om, hvordan en dug kan bruges som sengetæppe. Også på en tirsdag. Jeg er ret vild med at tænke ting ud af deres ‘boks’. At bruge ting dér, hvor de bringer én mest (brugs)værdi.

    Og lige som jeg skrev dette indlæg begyndte det simpelthen at regne. Åh, du danske sommer. Må der trods alt blive lidt flere stunder til at hive tæpper med udendørs i år.

    Rigtig god tirsdag til jer derude ??

    // Sarah

    Husk, at du er velkommen til også at følge mig på Bloglovin’ og Instagram , hvis du har lyst til den slags 🙂

  • COMING UP »

    DIY: Hårbøjle med perler

    LÆS OGSÅ

    • Tirsdagens tip til uldent (under)tøj
    • Tirsdagens tip: Smarte ispindeholdere
    • Tirsdagens tip: Make-up i mange funktioner

    Skriv et svar Annuller svar

    Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

    FØLG OGSÅ MED PÅ INSTAGRAM..

    FØLG @sarah.stay.strange

    sarah.stay.strange

    Bor småt på Nørrebro med min familie. Har for det meste strikkepinde, en kuglepen eller en hammer i hænderne🔨 🏙
    Strik: @nakedknit 👙
    DIY: 👇

    Farver på det sidste 🎨 Farver på det sidste 🎨
    1) sku spørge fra en ven 2) det her er et ærligt f 1) sku spørge fra en ven
2) det her er et ærligt forsøg på at lade være 
Kys
    … at sammenlægge vores tidligere soveværelse med v … at sammenlægge vores tidligere soveværelse med vores køkken, så vi fik ét leverum (kan ikke lide ordet køkkenalrum🥸). Men faktisk var beslutningen meget hurtig og ugennemtænkt; Vores andelsforening skulle have altaner, og pludselig skulle vi flytte hele køkkenet og pakke alt ned, for at de kunne bryde gulvet op og montere altanen. Og da de var i gang, og vi alligevel havde pakket alt i kasser, og havde støv over det hele, tænkte vi; er det nu? Der gik måske 1 uge fra beslutning til at væggen var væltet (tak venner)! Men vi har ikke fortrudt et sekund. Og faktisk er jeg i tvivl om, om vi ville have boet her i dag, hvis ikke det var for dét her rum.. ☀️

#småhjem #livetpåfemte
    Jeg tror, jeg har besluttet hvilken farve, jeg ger Jeg tror, jeg har besluttet hvilken farve, jeg gerne vil male slagbænken.. 💙

#livetpåfemte #slagbænk #småhjem
    Jeg spinder mit hår, som jeg spinder mit garn 🤭 Må Jeg spinder mit hår, som jeg spinder mit garn 🤭 Måske den letteste ‘fletning’, jeg kender 👆 Twist den stramt, twist den loose, og få to vidt forskellige udtryk.

Ps. Okay, jeg spinder ikke mit eget garn (endnu), men eftersigende er det sådan her to-trådet garn spindes / twistes. No wonder jeg har følt et særligt bånd med den her frisure 🤓
    Okay, jeg har faktisk aldrig før lavet stiklinger Okay, jeg har faktisk aldrig før lavet stiklinger ved bare at klippe af og sætte i jorden. Men min svigerfar siger, at det kan lade sig gøre med den duftgeranium, jeg har adopteret, og den slags lette grønne fifs er lige noget for mig og min søndag 🧘🏻‍♀️🌱
.
.
#livetpåfemte #urbangardening #planterior
    Følg..

    KATEGORIER

    • DIY
    • For resten
    • HJEMLIG INSPIRATION
      • Efterår
      • GRØNT HJEM
      • indretning
      • Jul
      • Minimalisme
      • Påske
      • slow fashion
    • Ikke-kategoriseret
    • KLIMA
    • TANKESPIND
      • MORLIV
      • OM AT BLOGGE
      • Store begivenheder
      • TORSDAGSTANKER
    • TIPS
      • BILLIGE TRICKS
      • fredagsfif
      • Tirsdagens tip
      • Ugens genudsendelse
    • Uncategorized
    • Underholdende underholdning
    • weekend mode

    est 2017

    SARAH STRANGE

    ARKIV

    Copyright © 2026 Sarah Strange / Theme by Eclair DesignsGenesis Framework · WordPress · Log in